Vinkkejä Turun yritysten asiakkuudenhallintaan!

Yritysten asiakkuudenhallinta on tärkeää myös Turussa ja hyvät vinkit ovatkin tarpeen. Onneksi kehittyneiden verkkosovellusten ansiosta asiakkuudenhallinta, eli CRM, saadaan kuntoon ajasta ja paikasta riippumatta! Voit lukea tästä artikkelista, kuinka Turun seudun yritykset voivat ottaa helposti asiakkuudenhallinnan haltuun ja kohdella tätä kautta asiakkaitaan kuin kuninkaita! Opit artikkelin lukemalla myös, miksi erityisesti kanta-asiakkaista kannattaa pitää hyvää huolta ja miksi pitkiin kanta-asiakkuuksiin kannattaa aivan erityisesti pyrkiä.

Kuinka asiakkuudenhallinta haltuun?

Ota asiakkuudenhallinta helposti haltuun Limen avulla! Asiakkuudenhallinta, lyhyemmin ja tuttavallisemmin CRM, on helppo ottaa haltuun hankkimalla Limen ammattimainen CRM-järjestelmä – tehokas työkalu, jonka avulla yrityksen asiakkuuksien hankinta on tavallista helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa. Lyhenne CRM tulee sanoista Customer, Relationship ja Management. Jo lyhenteestä on helppo päätellä, että CRM pyrkii auttamaan yritystä entistä parempien asiakassuhteiden luomisessa. Tätä kautta asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä yritykseltä saamaansa palveluun ja todennäköisyys, että heistä muodostuu yrityksen pitkäaikaisia asiakkaita, kasvaa.

Lime on erikoistunut tarjoamaan ammattitaitoisia CRM-järjestelmiä, jotka on räätälöity asiakkaan tarpeiden pohjalta. Halutessaan asiakas voi jopa kokeilla Limen CRM-järjestelmän demoa maksutta ja todeta näin itse, kuinka se toimii oman yrityksen kohdalla. Lime CRM tarjoaa täydellisen IT-tuen, jonka avulla yrityksen on helppo hallita omia asiakastietojaan sekä tehostaa yrityksen tietojenkäsittelyä. Samalla Lime CRM auttaa yritystä myös tekemään tehokkaita asiakastutkimuksia sekä luomaan markkinointi- ja myyntistrategioita. Näin yrityksen on entistä helpompi luoda asiakastukeensa sujuvia ja luovia ratkaisuja sekä tehdä asianmukaisia analyysejä.

Kohtele asiakasta kuin kuningasta!

Ei ole lainkaan sattumaa, että vanhan sananlaskun mukaan asiakas on kuningas, sillä kohtelemalla asiakasta mahdollisimman hyvin luot entistä tiiviimpiä ja pitkäaikaisempia asiakassuhteita. Saat todennäköisesti yrityksellesi jopa ilmaista mainosta, jota tyytyväiset asiakkaat vievät eteenpäin esimerkiksi ystävilleen ja tuttavilleen – jopa somekanavillaan, kuten Facebookissa.

Sen sijaan huonoa asiakaspalvelua saaneet asiakkaat vievät huonoja kokemuksia yleensä jopa tavallista äänekkäämmin ja näyttävämmin eteenpäin – ja tähän ei Turun yrityksillä ole suinkaan varaa! Maailman mittakaavassa pienessä kaupungissa niin hyvät kuin huonotkin uutiset leviävät kulovalkean tavoin, joten yrityksen on tehtävä kaikkensa, jotta asiakas kokisi tulleensa kohdelluksi kuin kuningas tai yrityksen hyvä ystävä!

Nykyisessä kovassa kilpailutilanteessa asiakkaalla on mahdollisuuksia äänestää jaloillaan, ellei hän ole tyytyväinen yritykseltä saamaansa palveluun, joten tyytyväiset asiakkaat maksavat nopeasti laadukkaaseen CRM-järjestelmään sijoitetut rahat takaisin. Erityisen tärkeää kovassa kilpailutilanteessa on pyrkiä saamaan yritykselle uskollisia kanta-asiakkaita, sillä vanhoista asiakkaista kiinnipitäminen on yritykselle pitkällä tähtäimellä edullisempaa kuin jatkuva uusien asiakkaiden haaliminen. Jotta yritys onnistuisi tässä, on sen tunnettava erityisen hyvin asiakkaansa ja ymmärrettävä näiden tarpeet. Juuri tähän yritys tarvitsee kehittynyttä CRM-järjestelmää!

CRM-järjestelmä auttaa yritystä palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin ensinnäkin siitä syystä, että järjestelmään on koottu kaikki yrityksen asiakkuuksia ja muita sidosryhmiä koskevat tiedot yhteen paikkaan, josta ne on helppo kaivaa esiin aina tarvittaessa nopeasti ja sujuvasti. Näin asiakaspalvelu nopeutuu ja helpottuu ja siitä tulee entistä sujuvampaa. Toiseksi CRM auttaa yritystä ymmärtämään asiakkaitaan entistä paremmin, sillä sen avulla voidaan kerätä tärkeää dataa asiakkaiden ostokäyttäytymisestä. CRM:n avulla voidaan jopa luoda asiakastutkimuksia, joiden kautta kerätyn datan avulla yrityksen ymmärrys asiakkaitaan kohtaan lisääntyy.

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

minimalia